Contactgegevens

• zaterdag:Gesloten
  • zondag:Gesloten

Spoedgeval

Heeft u last van een uitgevallen tand, nabloeding of een afgebroken tand of kies, of een vulling die ondraaglijke pijn veroorzaakt, dan kunt u zich wenden tot de spoedgevallendienst.

Bel bij spoed en pijn tijdens kantooruren met het nummer van de praktijk: 070 395 22 44.  Buiten kantooruren en in het weekend kunt u bellen met : 0900-8602.

Houd er rekening mee dat u bij een spoedtandarts over het algemeen direct moet afrekenen. Ook dient u zich te legitimeren en wordt er gevraagd naar uw verzekeringsgegevens.

De spoedgevallendienst organiseert de bereikbaarheid / beschikbaarheid van tandartsen en hun waarnemers buiten de normale praktijkuren. De behandeling door een plaatsvervangend tandarts beperkt zich tot het strikt noodzakelijke. Voor eventuele vervolgbehandelingen en voorzieningen wordt u naar uw eigen tandarts verwezen.

Tips bij ongevallen

• Afgebroken tand: Bewaar het stukje / alle stukken in een bekertje water en ga zo snel mogelijk naar de (dienstdoende) praktijk. De tandarts bekijkt of het afgebroken deel kan worden teruggeplaatst.
  • Tand eruit: Een uitgevallen melktand hoeft nooit meer terug. Een tand van een blijvend gebit moet u zo snel mogelijk terugplaatsen. Wanneer de tand schoon is, houdt u de tand vast bij de kroon, (het witte gedeelte dat in een normale mond te zien is, maar nooit bij de wortel), en probeer de tand binnen een half uur terug te plaatsen in de holte.
  • Losse tand: Wanneer u één of meerdere losse tanden heeft na een ongeval, dan kunt u er het best van afblijven en zo spoedig mogelijk naar uw tandarts gaan.